Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Лідія Ритченко
Лідія Ритченко

Літак Ан-2 - 70 років літає в небі

Літак Ан-2 - 70 років літає в небі

31-го серпня 1947 року Павло Володін вперше підняв у повітря прототип Ан-2. Літак виконав два великих кола на висоті 1200 м і після 30хв. польоту  здійснив посадку.

Віталій Буняк, пілот цивільної авіації: Я прочитал одну фразу летчика-испытателя, который летал на многих самолетах, он сказал так: «Если ты сидишь в пилотском кресле, то размеры самолета не имеют значения».

Віталій Буняк літав на АН-2 близько 20-ти років. Був у транспортній ескадрильї.  Вперше підняв у небо біплан  22 липня 1962-го року.

Это была суббота, мы сели, нас поздравили. Такой порядок был, покупали попиросы и оставляли в квадрате. А потом нас построили-  и на разгрузку кирпича.

Віталій Іванович літав по всій Україні. Ще й досі небо сниться пілоту. Розповідає чоловік і про своїх товаришів. Вот ребята , кторые работали в эскадрильях, они летали в Казахстан, Узбекистан, в ГДР и на Север летали и в Сибирь летали, кругом летали с Полтавы. Воти эта книга есть, Николай Владимирович написал Моргун, он здесь написал все маршруты, которые выполняли и на  АН-2.

Вдома льотчик зберігає модель літака АН-2, яку йому подарував полярний Льотчик Микола Моргун.Цей літак на почесному місці в  Полтавському музеї важкої бомбардувальної авіації. Український «кукурудзяник» - серед бомбардувальників, що стоять просто неба.  Генеральний  конструктор цього універсального літака Олег Антонов.  Далі розповідає екскурсовод музею Костянтин Поліщук.

Костянтин Поліщук, екскурсовод Полтавського музею важкої бомбардувальної авіації: Самолет оказался очень уникальным. Такой летучей машины на то время не было у нас. В дальнейшем его такие качества оказали многофункциональность. Не было такой отрасли в авиации, в которой он не летал. Более 150-ти стран имеют в своем составе такие самолеты, около 18 тысяч экземпляров всего было выпущено, очень множество модификаций.

Літак Ан-2 багатофункціональний. Використовували його для доставки пошти,  вантажів, обприскування полів, перевезення людей на невелику відстань. Вміщує літак до 12 осіб.  В деяких країнах його використовують як легкий штурмовик.  Минулоріч  Ан-2 потрапив до Книги рекордів Гіннеса як єдиний літак, що випускають безперервно понад 60 років.