Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Лілія Пархоменко
Лілія Пархоменко

"Нова українська школа": думки вчителів

"Нова українська школа": думки вчителів

Підтримка держави та перепідготовка вчителів. Такі побажання висловили освітяни, з якими поспілкувалися наші журналісти, щодо концепції «Нової української школи». Більше про це – далі у сюжеті Лілії Пархоменко та Олега Бондаренка.

Сергій Зайцев увійшов у 20-ку кращих учителів за версією Global Teacher Prize Ukraine. Він більше десяти років навчає дітей із затримкою психічного та розумового розвитку. Розповідає: спілкування батьків з учителями хоч було і раніше, але його варто розвивати за стандартами «Нової української школи».

Сергій Зайцев, учитель Полтавської спеціальної ЗОШ № 39: Треба побудувати такий універсальний трикутничок «вчителі-батьки-діти». І власне, тільки рівносторонній цей трикутничок з вершиною там, де дітки, при побудові саме такого трикутника ми маємо гарного випускника, де батьки не тільки контролюючий орган, але й допомагаючий.

За новою концепцією педагог  готує авторські навчальні програми, обирає підручники та інші засоби навчання. Учителька  Филенківської школи Чутівського району Наталія Стріляна каже: таке нововведення – це свобода творчості.

Наталія Стріляна, учителька Филенківської ЗОШ (Чутівський район): Вчитель зможе проявити себе не тільки як педагог, а й реалізатор нових творчих ідей. На мою думку, це гарна така ідея, яка послужить у майбутньому залучити і молодих талановитих спеціалістів в освітню галузь. Звичайно, аби трішки і матеріальна була підтримка для впровадження нових технологій, нових програм.

На думку учительки Світлани Лисокобилки, впровадження інклюзивної освіти у «новій українській школі» – позитивна зміна, але для цього треба правильно готувати й педагогів.

Світлана Лисокобилка, учителька Овсюківської ЗОШ (Гребінківський район): І психологічна освіта, певною мірою, повинна бути, я думаю так. Більше уваги буде звертатися таким діткам, це по-перше, і по-друге, дітки будуть в колективі, діти не будуть відірвані, будуть адаптуватися.

Змінити варто і систему вищої освіти для студентів – майбутніх учителів, каже викладач Полтавського педуніверситету Світлана Ленська.

Світлана Ленська, доцент кафедри української літератури ПНПУ: Це стосується насамперед форм, методів і прийомів роботи як нас, викладачі, зі студентами, так і студентів, які йдуть на практику вже з учнями. Для формування цих компетентностей недостатньо знати добре свій матеріал і вміти просто гарно його доносити до учня.

Нагадаю, «Нова українська школа» повинна з’явитися у 2018-му. Цьогоріч до проекту на Полтавщині долучили 4 загальноосвітні навчальні заклади.