Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ольга Боцула
Ольга Боцула

Відсьогодні проїзд у громадському транспорті Полтави подорожчав

Відсьогодні проїзд у громадському транспорті Полтави подорожчав

Ті самі автобуси й тролейбуси, але за більші гроші. Відсьогодні проїзд у громадському транспорті Полтави подорожчав на одну гривню. Таке рішення ухвалили на засіданні міськвиконкому. Як реагують полтавці на здорожчання, чим пояснюють ріст цін транспортники та що думають експерти, розкажуть  Ольга Боцула та Олексій Липоватий.

Ольга Боцула, журналіст: 5 гривень в автобусах, 3 гривні у тролейбусах.  З 5 січня у Полтаві діють нові тарифи на проїзд у громадському транспорті.

Полтавка Тетяна автобусом їздить по кілька разів на день. Відвозить дитину в школу  та  гуртки.

Тетяна, полтавка: Звичайно, накладно. Якщо з дитиною 5 разів на день зїздити у школу мистецтв, то це 100 грн на тиждень. Пенсія з бюджету не така й велика.

Студентка Анастасія до Полтави приїхала на свята. Тариф на проїзд у місцевому громадському транспорті  дівчина порівнює зі столичним.

Анастасія, студентка: Там відстані набагато більші, а Полтава маленька та й долар відносно стабільний зараз... Тому сенс такого подорожчання  я не бачу.

Полтавка Руслана говорить: тепер більше ходитиме пішки і їздитиме тролейбусом. Так, каже, дешевше.

Руслана, полтавка: Тепер буду тролейбусом їздити, якщо час дозволяє і нікуди не поспішаєш.

Телефоном Полтавський  міський голова Олександр Мамай повідомив, що така ціна  - необхідність.

Олександр Мамай, міський голова Полтави: Причини, тому що дякую перевізникам, що вони ще погоджуються по 5  гривень возить, тому що рахунки виводять аж на 11 гривень. 70% міст обласного значення уже підняли тарифи тоже.

За словами  опитаних  водіїв маршруток, піднімати тарифи на проїзд необхідно.  При тарифі у 4 гривні водій не компенсує витрати на автозапчастини та паливо.

Сергій, водій: Дорожчає все, газ, солярка, запчастини

Григорій, водій: Мене ця гривня не рятує. На 4 гривні я в убитки роблю.На авторинок страшно заходити. Запчастина ця коштує 20 тисяч

Треба не піднімати тариф, а реформувати транспортну галузь, зменшити кількість машин, поліпшити якість перевезення, каже громадський актитвіст Сергій Чередніченко.

Сергій Чередніченко, громадський діяч: Якщо ми зменшимо кількість транспорту, приберемо дублювання маршрутів, то у нас у Полтаві вартість проїзду буде дві гривні. Вона буде економічно доцільно вигідна. Те, що у нас у Полтаві – корупційна схема

Жителі Кременчука та Горішніх Плавнів за тарифом у п’ять гривень  на автобусі їздять з минулого року. У Лубнах, Миргороді та Гадячі його підняли з трьох до 4 гривень весною 2017-го. Підвищення вартості проїзду в Полтаві депутат міської ради Дмитро Сенчакович вважає економічно необґрунтованим. Її, говорить, мали б визначати за формулою: тариф дорівнює собівартості перевезень плюс планований прибуток і поділений на кількість перевезених пасажирів (графіка). Остання цифра формули, каже, під питанням.

Дмитро Сенчакович,депутат Полтавської міської ради: Її можна брати або за даними перевізників, або за прорахованою  ліцензійною організацією пасажиропотоку. Останній перераховували дуже давно у Полтаві. А на дані  перевізників чи можна спиратися? Я не бачив, щоб водій перераховував кількість перевезених пасажирів, яких він фактично перевозить. Тому звідкіль береться ця цифра я не можу знати.

Визначати пасажиропотік і легалізувати проїзд, на думку депутата Дмитра Сенчаковича, дозволить електронний квиток. Таку систему оплати проїзду у Полтаві поки що не затвердили.