Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ірина Давва
Ірина Давва

Музею-заповіднику Антона Макаренка виповнилося 30 років

Музею-заповіднику Антона Макаренка виповнилося 30 років

30-річчя музею-заповідника Антона Макаренка відзначили у Ковалівці Полтавського району. У цьому селі педагог і письменник майже століття тому організував трудову колонію для неповнолітніх правопорушників. Що збереглося з тих часів у музеї, розповість моя колега Ірина Давва.

Владислав Сапєгін, учень обласної гімназії-інтернату ім. А.Макаренка: Діти частково були знедолені, вони були бідні,вони не розуміли, що таке навчатися. Вони жили у умовах, вибачте, як для тварин, з них знущалися в них не було ніяких перспектив для життя і він надавав їм кращі можливості себе пізнати або чомусь новому навчитися.

Дев'ятикласник обласної гімназії-інтернату для обдарованих дітей імені Макаренка Владислав розповідає про педагога, на честь якого назвали їхній навчальний заклад.

Владислав Мацютьський, учень обласної гімназії-інтернату ім. А. Макаренка: Він виховував дітей, він закликав їх до праці. Якщо вони працювали добре, то він їх також возив за кордон , у різні частини світу. Вони працювали і цим заробляли на життя собі змалку.

Музей Антона Макаренка – це комплекс з двох будинків: червоного та білого кольорів. У залах червоного розміщена основна експозиція, що розповідає про життя педагога. У білому - меморіальна частина. Тут відновили навчальні класи, майстерні, робочий кабінет письменника.

Валерій Шульга, директор обласної гімназії-інтернату ім. Макаренка: В Білому будинку відновлено все так і створено експозицію , як було це в 1925 році. Колись тут жила і працювала дитяча-трудова колонія імені Горького.

В музеї - понад 1200 експонатів. Це особисті речі Макаренка, документи, що свідчать про виховний процес у колоніях.

Андрій Ткаченко,віце-президент Міжнародної макаренківської асоціації: Макаренко прийшов сюди в Ковалівку  і почав творити зовсім нову педагогіку. методом спроб і помилок, методом постійного наукового пошуку, постійної наукової  рефлексії  знаходити шляхи, яким чином можна виховувати цю нову особистість.

Нагадаю, Антон Макаренко - один із засновників системи дитячо-підліткового виховання. У трудовій колонії, що тоді мала ім'я Максима Горького, він впроваджував систему масового перевиховання дітей-правопорушників.