Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Валерія Рибалка
Валерія Рибалка

Власнику автомобіля з єврономерами виписали штраф на 300 тисяч гривень

Власнику автомобіля з єврономерами виписали штраф на 300 тисяч гривень

Він збирає та ремонтує машини, які потім відправляє на передову. Щоб їздити, шукати Україною запчастини до них, купив дешеве авто за кордоном. Його не розмитнив, бо машина не підлягає стандарту Євро 5. Тепер волонтеру Олександру Шевченку за це виписують штраф більше ніж на 300 тисяч гривень. Чи справедливі в Україні закони щодо розмитнення машин, дізнавалися у власників «євроблях» журналісти «Лтави».

Волонтерством Олександр Шевченко зайнявся у 2014-му, коли в Україні розпочалися бойові дії. Відтоді чоловік купує вживані автівки, ремонтує і відправляє їх в зону АТО. Щоб полегшити цей процес, каже, придбав собі недорогу машину з-за кордону.

 Олександр Шевченко, волонтер: Взял эту небольшую машину. Действия были направлены на то, чтобы решать организационные вопросы. Потому что уже переходили на ремонт техники,  и нужна была информация, где взять, купить какую-то недорогую технику, что бы ее отремонтировать отправлять на фронт.

У дві з половиною тисячі доларів обійшовся Олександрові автомобіль марки «Сітроен». Його чоловік завіз з Польщі у грудні 2015-го. На той час такий в Україні коштував майже втричі дорожче. Минулого літа, розповідає, як завжди їхав у волонтерських справах на схід. На блокпості у Маріуполі його зупинили через єврономер.

Олександ Шевченко, волонтер: Подписал с таможней мирную угоду. Заплатил штраф за нарушение транзита 8,5 тисяч гривен. После этого таможня прислала письма и в этом году на заседании таможни постановили  статью в которой сказано, что я кабы я нарушаю 485 статью и использую автомобиль в коммерческих целях. И 313 тысяч хотят, что бы я заплатил штраф.

Тепер чоловік обстоює право їздити на доступному автомобілі. Підтримати Олександра приїхали фронтовики, яким чоловік приганяв машини на передову, колеги-волонтери та представники об'єднання власників авто з єврономерами.

Роман Мохов: Автомобіль ввезений по закону. Всі документи в нього єсть. І йому присуждають якісь штрафи. Я вообще не понімаю откуда ця сума береться. І  яких таможених платіжей, якщо машина розтаможке не подлежит. Він його хоче розтаможить, но він не подлежит розтаможке.

Перше підготовче засідання не відбулося, бо суддя Алла Олефір ухвалила клопотання позивача про перенесення розгляду справи на 2 тижні.

Алла Олефір, суддя: Суд ухвалив погодивши дату з учасниками процесу за клопотання позивача та представника позивача відкласти на 10 годину 20-ть хвилин 12-го березня.

Якщо суд встановить, що Олександр Шевченко ухилявся від сплати податків, чоловік матиме сплатити штраф в 300% від суми розмитнення.

Денис Табунщик: Я считаю у нас совсем не справедливые акцизы, совсем не справедливые растаможки. Почему человек в Европе может купить машину за тысячу, а мы тут такую же за 4 покупаем. Человек хотел купить выгодно не дорогой и качественный автомобиль, а видите как получилось. Приехали поддержать, чтобы не выписали этот огромный штраф.

Нагадаємо, зупиняти водіїв авто з єврономерами поліцейські почали після того, як у травні 2017-го Президент України Петро Порошенко доручив Кабміну врегулювати ситуацію з нерозмитненими автомобілями.

 Власники «євроблях» вимагають знизити податки на розмитнення та скасувати екостандарт Євро-5.

Ігор Сазонов, прийшов підтримати друга: Треба відстоювати свої права. Я вважаю що розмитнення в Україні занадто дороге.

Торік українські митники оштрафували близько 15-ти тисяч водіїв за порушення терміну транзиту. За відмову платити митний штраф конфіскували більше трьохсот машин.