Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Лілія Пархоменко
Лілія Пархоменко

Дешевий матеріал та шкода для довкілля: чи купують полтавці штучні квіти

Дешевий матеріал та шкода для довкілля: чи купують полтавці штучні квіти

Красиво, але небезпечно для довкілля – так про штучні квіти говорить полтавка Раїса Булавацька. Ритуальні букети та вінки на могили близьких приносить не часто.  Якби у нас був вивіз сміття чи переробний комбінат, ми б спалювали, якусь продукцію виробляли. А так – воно не перегниває, усе в землі.

Проти штучних букетів та вінків на могилах близько десяти років виступає Українська Греко-Католицька Церква. Священик Максим Кролевський каже: такі квіти не повертають до життя мертвих, але  завдають шкоди живим. Потрібно за них молитися, потрібно за них, можливо, навіть щось пожертвувати чи вшанувати в якийсь інший спосіб. Це, напевно, те кліше тієї комуністично-атеїстичної машини, яка хотіла щось в заміну тих молитов, замість священика, людям дати чогось іншого, менш вартісного.

Поруч із кладовищем продає штучні квіти пані Валентина. Таку продукцію реалізовує близько двох років. Каже: попит не зменшується. У нас ще та традиція, що ми повинні віддати шану, дань і любов тим, хто у нас помер. І всі несуть квіти. Я чула, що не можна цих квітів носити, що церква каже – це великий гріх.

Ритуальні вінки та кошики,  говорить еколог Микола Рябика, шкодять довкіллю. Розкладаються штучні квіти більше століття. При спалюванні забруднюють повітря діоксинами, які викликають онкозахворювання. Еколог Микола Рябика продовжує: Ми не можемо встановити, з якого пластику вони зроблені і, таким чином, ми не можемо в подальшому їх переробити. Адже ні відповідного маркування, ні бирок на них немає. Тому вони просто викидаються і спалюються.

За словами Миколи Рябики, традиція покладання штучних вінків та квітів на могили походить із 90-х років минулого століття. У той час пластик був дешевим, його масово використовували у промисловості.