Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»

На Полтавщині малі перевізники не можуть отримати вигідних маршрути через «монополістів»

На Полтавщині малі перевізники не можуть отримати вигідних маршрути через «монополістів»

Надпотужні перевізники. Малі транспортні підприємці борються з великими. Хоч проти них працюють і закони економіки, і методики оцінювання на конкурсах. Пасажири тільки виграють, а транспорт їздить напівпорожній, бо інакше гнити машинам у гаражах. Оглядали автобуси міжміського сполучення на конкурсах і наші журналісти.

Електромонтер із Донецька сьогодні перетворюється на садівника. З черешнею в руках він їде на дачу до батька.

Електромонтер:  Увесь час потрібно щось робити-ремонтувати. То криша тече, то забор валиться.

До Нових Санжар Олег їде маршруткою, потім – на велосипеді до Забрідків. Пересадок немає. А до Полтави з окупованої території довелося  їхати через Волноваху, а потім Дніпропетровськ. На обласний транспорт не жаліється і Філіп. Кожного дня магістрант-економіст добирається з Селещини у Полтаву.

Філіп:  Наше село – важливий залізничний вузол у селещині. Дуже багато і автобусів ходить і поїздів.

І хоча пасажири запевняють, що добратись можна до найменшого села, але перевізники продовжують боротися за маршрути. Єдине питання – наскільки це вигідно?

Віктор Новохатка 15 років перевозить пасажирів. На попередній огляд перед вибором перевізників з’являється один. До чотирьох кременчуцьких маршрутів хоче додати менш вигідний.

Віктор Новохатка: Можливо зробим так, що він буде прибутковий.

На конкурс ставить вітчизняну машину – їх краще оцінюють.

Саме водію Михайлу їздити не найкращими вітчизняними дорогами на вітчизняних автобусах.

Водій Михайло: Ну листи ламає, бо загрузка велика, в ями ото падає.

Навіть до не дуже вигідного маршруту доводиться готуватись. Дбайливо пригвинчені вивіски та змазані механізми

Аптечки повністю наповнені медикаментами.

Цей маршрут залишив великий перевізник. Віктор може розраховувати лише на розширення рейсів.

Віктор Новохатка: Ми за вимогою громади складаємо і по тих маршрутах, на які, на сьогоднішній час, в певній мірі, існує потреба. Об’єднуємо прибуткові і неприбуткові, щоб зняти соціальну напругу.

Методика оцінювання на конкурсі вигідна для великих перевізників. Чим більше місць в автобусі та працівників, тим більше балів. Три техоглядача та два медика на підприємстві теж винагороджуються. Дають бали і за тривалість роботи на маршруті.

Та перевізник радий і цьому, хоч маленькі гаражі бальна система і не заохочує. Але тепер переможця на конкурсі обирають за допомогою цифр, а не за розсудом чиновників.

автор відеосюжету: Олександр Перов

автор аудіосюжету: Інна Куліш