Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ігор Ізотов
Ігор Ізотов

Велосипедом на роботу в Полтаві доїхати можна та паркуватися ніде

Велосипедом на роботу в Полтаві доїхати можна та паркуватися ніде

Із приходом тепла на вулицях Полтави значно побільшало велосипедів.  І дуже вчасно - наприкінці березня - міська влада прийняла велоконцепцію розвитку обласного центру.  Тож, чи з’являться у Полтаві парковки для двоколісного транспорту та чи стане місто найвелосипеднішим у країні?- дізнавалися наші журналісти.

Щороку кількість велосипедів у Полтаві зростає. Це екологічний, безкоштовний та, в решті решт, корисний для здоров’я вид транспорту. Але стан інфраструктури у місті лишається на тому ж рівні. На все тому ж - нульовому рівні.

Начальник обласного управління у справах сім’ї молоді та спорту частенько їздить на роботу велосипедом. І хоча поряд із управлінням є паркова, зізнається, до розвинутої інфраструктури Полтаві ще далеко.

Олександр Буцький, начальник управління у справах сім’ї молоді та спорту Полтавської ОДА: Структури, як такої, немає і не існує. Дороги, на жаль, в жахливому стані. По роботі частенько, бо основні заходи це субота – неділя, і мені дуже зручно. Поїхав на один захід потім на інший,  не турбую водія, економлю державні кошти.

Ровер дійсно допомагає заощадити гроші на транспорті. Останній велопробіг у Полтаві показав, що кількість двоколісних у місті невпинно зростає. Але припаркуватись майже немає де. 29 березня на позачерговій сесії Полтавської міської ради депутати затвердили Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури міста.

Віталій Павлов, начальник відділу туризму Полтавського міськвиконкому: Це була клопітка робота. Вона тривала більше ніж рік. Ініціатива йшла від громадськості структурним підрозділам полтавського міськвиконкому. Дуже позитивно, що другим пунктом після затвердження концепції зазначено, що невдовзі робоча група розробить відповідну галузеву програму. Там уже будуть конкретні кроки і заходи з популяризації.

Велоактивісти зараз проводять аналіз руху в Полтаві, планують майбутні маршрути велосмуг. Володимир - доцент Полтавського національного технічного університету долучився до створення концепції. На його думку, зробити Полтаву найвелосипеднішим обласним центром країни можна, було б бажання.

Володимир Семко, розробник Велоконцепції Полтави: Каждый день, не смотря на погоду, садились выезжали на работу, меньше пользовались общественным транспортом, экономили деньги. Это все зависит от нас, даже не от властей. Мы должны это просто делать.

Хоча у розбудові інфраструктури без рішень посадовців не обійтись.

Володимир Семко, розробник Велоконцепції Полтави: Основная проблема с велопарковками это то, что они не пригодны для велосипедов. Это просто велоподставки, где можно оставить велосипед но никак не на длительное хранение.  Если велопарковки устанавливаются возле частных объектов городу просто нужно не мешать, а так цена их колеблется за одну парковку в районе 500 гривен с монтажом.

А поки що на балансі міста є єдина велодоріжка поряд із дендропарком. І її стан залишає бажати кращого. 

Ірина Садовнікова, координатор велосипедного напрямку ГО «Citylab»: Вона заметена брудом, розмітка стерлася, знаки пропали, піктограми стерлися, частково зникли. Не знаємо з чим це пов’язано, може руки не дійшли, оскільки ще початок весни.

За програмою наступна велодоріжка має з’явитися в Полтаві на найдовшій вулиці міста – Фрунзе, яка з’єднує спальні райони з діловим центром. 

Віталій Павлов, начальник відділу туризму Полтавського міськвиконкому:

Над кожним інфраструктурним об’єктом міста є свій балансоутримувач або власник. Це може бути або автодор або управління житлово-комунального господарства. Ділянка нам добре всім знайома, через Дендропарк. Це запитання більше до господарників. 

Для того щоб визначити, які маршрути найбільш затребувані для велосипедів, місцеві активісти постійно проводять моніторинг кількості двоколісних на перехрестях та ведуть статистику. У середньому по одному перехрестю за годину проїжджає сорок два велосипедисти. 

Ірина Садовнікова, координатор велосипедного напрямку ГО «Citylab»

Програми пишуться десь на п’ять років. Але можна написати і не виконати її. Потрібен контроль і ще раз контроль. Така постійна співпраця і нагадування про себе. Є купа програм які лежать і не виконуються. В місті насправді потрібно кілометрів 60 велодоріжок, щоб покрити все місто. Влада має побачити, що все це потрібно. І ми постійно тиснемо на них знизу.