Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ірина Соляник
Ірина Соляник

Учасника АТО пограбували інтернет-шахраї

Учасника АТО пограбували  інтернет-шахраї

Десять тисяч гривень пенсії по інвалідності невідомі зняли з картки учасника АТО. Бійцю зателефонували, представившись працівниками банку. Через кілька хвилин рахунок чоловіка спустів.

Мама ошуканого бійця Лариса Станіславівна розповідає: спочатку сину Романові подзвонили на мобільний. Невідомий назвався працівником служби безпеки державного банку, який обслуговує бійця. Сказали: треба уточнити персональні дані.

Лариса Станіславівна, мама ошуканого бійця: Йому повідомили ПІП, рік народження, номер карточки і запитали: останні чотири цифри вірно ми назвали. Його одне було: так. І все, більше не називалося нічого

Через кілька хвилин Роман отримав смс-повідомлення про грошові операції з його карткою. Спочатку невідомі зняли з рахунку одну гривню, потім – двічі по кілька тисяч. Лариса Станіславівна разом з сином звернулися за допомогою до відділення банку. Жінку обурило те, що ніхто їх не проконсультував, як діяти у таких випадках.

Лариса Станіславівна, мама ошуканого бійця: Ніхто не надав інформації про те, що потрібно писати заяву, про те, що ми повинні бити в усі коло кола, що отак от трапилося. Коли попросила: дайте мені змогу зустрітися з службою безпеки. Мені сказали: а ви ніхто тут. Ви не маєте права

Цю справу розслідуватимуть у поліції. Начальник відділу протидії кіберзлочинам у Полтавській області Олександр Кравченко каже: перевірятимуть усі установи, які мали у базі персональні дані клієнта.

Олександр Кравченко, начальник відділу протидії кіберзлочинам у Полтавській області: Ми, звісно, перевіряємо, чи був доступ тих осіб до цих інструментів, чи якимось чином інформація була отримана з інших джерел

У поліції радять: якщо до вас подзвонили представники банку, то ліпше з ними не спілкуватися. А передзвонити на «гарячу» лінію установи і поцікавитися, чи є у співробітників банку якісь питання до вас як клієнта.

Олександр Кравченко, начальник відділу протидії кіберзлочинам у Полтавській області: Як правило банк не ініціює дзвінки і потім уточнює персональні дані. Такого частіше всього не буває. Якщо банк телефонує клієнту, то він упевнений, шо то клієнт

Загалом же на Полтавщині цьогоріч зафіксували понад півтисячі кіберзлочинів. Зловмисники діють здебільшого відразу у кількох областях, що ускладнює розслідування. Ірина Соляник. Антон Старишко. Олег Бондаренко. ПТН.