Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ольга Гриненко
Ольга Гриненко

Втрата спеціалістів, високі тарифи – машинобудівна галузь Полтавщини переживає складні часи

Втрата спеціалістів, високі тарифи – машинобудівна галузь Полтавщини переживає складні часи

Втрата робочих кадрів, висока вартість електроенергії та відсутність співпраці з Міністерством оборони. За словами промисловців, машинобудування у Полтавській області переживає складні часи.  Вітчизняним підприємствам  цієї галузі складно конкурувати  з іноземними.

Виготовити сім тисяч автомобілів на рік – потужностей вистачає, а трудового ресурсу – ні, адже спеціалістів обмаль, говорить керівник  "Автокразу" – Роман Черняк.

Роман Черняк, генеральний директор ПАТ "АвтоКрАЗ": Виїхали ті спеціальності, які чогось варті, які щось можуть робити – це програмісти, це оперетори машин ЧКУ і кваліфіковані сварщики, фрезерувальники. На жаль тут треба щось робити без вирішення цієї проблеми – наші машини, станки – нічого не варті.

За словами Романа Євгеновича, конкурувати машинобудівельній галузі Полтавщини  складно через дорогу електроенергію. Тариф  на неї  в Україні  вищий, ніж у Європі та сусідніх державах. Крім того, у нас  не звільняють вітчизняних промисловців від мита.

Роман Черняк, генеральний директор ПАТ "АвтоКрАЗ": Ми ввозимо з-за кордону, наприклад там: двигун, генератор – те, що не робиться в Україні, - ми платимо митний тариф. Плюс до цього ми платимо акциз і ми повинні відкрито, згідно з правилами СОТ і МВФ, ми повинні конкурувати з тими ж самими іноземцями, які нічого не платять.

Різке скорочення поставок до Росії  призводить до обмеження замовлень підприємств машинобудівельного комплексу, розповідає директор Департаменту економічного розвитку  Інна Іщенко. І називає причини ускладнення роботи промислової галузі.

Інна Іщенко, директор Департаменту економічного розвитку: Високі відсоткові ставки за кредитами. Відсутність достатнього фінансування державних структур на закупівлю будівельної техніки для потреб Укрзалізниці, Міноборони, МВС і так далі.

Директор заводу "Лтава"  Сергій Змієвець  недостатність співпраці машинобудівників з оборонно-промисловим комплексом  пояснює не браком держфінансування, а відсутністю у законодавстві умов співробітництва з приватними підприємцями.

Сергій Змієвець, керівник ПАТ "Завод "Лтава": Укроборомпром – це державна структура, яка може, в основному і працює з державним сектором. Багато таких підприємств, які більш конкурентоспроможні виключені з системи Укроборонпрому – це є проблема.

Нагадаємо, влітку цього року  на зустрічі промисловців Полтавщини з міністром економічного розвитку і торгівлі  Степаном Кубівим обговорювали пропозиції  щодо  розвитку машинобудування в нашій області.  Відповіді на листи, які направляли за результатами наради, з Міністерства економіки не отримали, повідомив керівник «АвтоКрАЗу».