Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»

Шляхи розвитку вищої освіти обговорили на міжнародному семінарі в Полтаві

Шляхи розвитку вищої освіти обговорили на міжнародному семінарі в Полтаві

Партнерство в навчальному процесі та збільшення свободи для студентів. Шляхи розвитку вищої освіти в Україні обговорили на міжнародному семінарі «Інноваційний університет і лідерство» в Полтаві. Подробиці у сюжеті моїх колег.

Вища освіта сьогодні повинна трансформуватись, розповідає президент Міжнародного Фонду досліджень освітньої  політики Тарас Фініков. Сучасний навчальний процес передбачає партнерство і спільне з викладачем вироблення нових знань. За його словами студентам треба дати більше свободи, але це передбачає і певну відповідальність.

Тарас  Фініков, президент Міжнародного фонду досліджень освітньої  політики: Коли їм пропонується якийсь вибір, вибір курсів, вибір викладачів, вибір якихось методик, то вони мають вибирати ті, які їм принесуть найбільшу користь, а не ті, які будуть найлегші і найменш затратні.

Декан  факультету  «Artes  Liberales» Варшавського університету Роберт  Сухарський говорить: щоб бути кваліфікованим фахівцем, треба розширювати коло знань. У деяких польських університетах з цією метою впроваджують систему міждисциплінарсті. Крім профільних предметів студенти вивчають багато .

Роберт  Сухарський,  декан  факультету  «ArtesLiberales» Варшавського університету: Їм треба робити щось гуманітарного, щось суспільного і щось природничого. Бувають різні відсотки семінарів і лекцій. Це не є так, що ректор вам скаже: «Зараз треба робити». Якщо не буде людей – нічого не буде.

За словами Тараса Фінікова, якщо вищі навчальні заклади не впроваджуватимуть змін у системі навчання, то інтерес абітурієнтів до них спадатиме.

Тарас  Фініков, президент Міжнародного фонду досліджень освітньої  політики: Є окремі університети, які вже просунулись по цьому шляху, є університети, які розуміють, що це потрібно, і є доволі багато закладів, які ще лише думають, чи взагалі це потрібно.

Викладачка педагогічного університету Леся Лисенко каже: українським вишам впровадити систему міждисциплінарсті не важко. Головне – бажання самих студентів.

Леся Лисенко, викладачка кафедри журналістики: Я не думаю, що для нас це буде великою проблемою. Але питання в тому, що ми навпаки сьогодні намагаємося зменшити навантаження на студента. Не скільки навантаження в принципі, а  зменшити аудиторне навантаження, тому студент зараз має велику, достатню кількість годин на самостійну роботу, щоб визначатися ще з допоміжними якимись галузями.

Про ставлення до такої системи освіти запитуємо у студентів.

Студентка: Треба знати все. Не просто ти там знаєш чітку свою галузь. Треба знати всього потрошку. Ти вчиш свою галузь профільно та трошки ще інших.

Студентка: Можливо і потрібно, але це повинен вибирати сам студент, якщо йому цікаво це вивчати. Але як в університеті додаткові дисципліни… В Україні буде це, я думаю, не доречно.

Міжнародний семінар «Інноваційний університет і лідерство» в Полтаві діяв протягом двох днів. Для участі приїхали освітяни із Сум, Дніпра, Чернівців, а також інших міст України. Крім наукової роботи семінару, для гостей влаштували екскурсії містом. Учасники побували і в Полтавській  обласній  гімназії-інтернаті    імені Макаренка, що в селі Ковалівка.

Лілія Пархоменко, Сергій Коломієць, Павло Лопатюк, «Полтавські телевізійні новини».