Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Юлія Кравець
Юлія Кравець

Обережно, реагенти: чим зимою посипають полтавські дороги?

Обережно, реагенти: чим зимою посипають полтавські дороги?

Безпека чи багнюка. «Брудна каша», що утворюється після обробки доріг піщано-соляною сумішшю, створює  чимало незручностей перехожим та автомобілістам.   Полтавці нарікають, що тротуари  обробляють неякісними хімічними розчинами. Водії кажуть, що дорога має бути безпечною не лише для руху, а й для технічного стану автомобіля. Про піщано-сольові наслідки у наступному сюжеті.

Сніг та реагент утворюють брудну суміш. Водії вважають - саме цей бруд пошкоджує шини та нижню частину кузова автомобіля.

Голос: Це залежить від машини, то що вона ржава це понятно, бо вона їздить по солі, соляній дорозі.

Голос: Якісь намагання попередити ДТП, можливо – це швидше шини роз’їдає, але краще буде безпечніше.

Багнюка на тротуарах псує й зимове взуття. Навіть ті, хто не розбирається в хіміє, каже полтавець Олександр,  розуміють, що дороги посипають сильно діючими речовинами. У тому, що вони роз’їдають не лише лід, але й чоботи, переконався на власному досвіді.

Олександр Петрушкевич, полтавець: Цілий сезон мої берці одпрацювали Донецьку область і я здивований, що вони не пройшли тут кілька місяців у нас на Полтавщині.

Дороги Полтавщини обробляють піщано-соляною сумішшю, тому що цей реагент недорогий.  Вміст солі становить 20 % , все інше – пісок, пояснює заступник начальника служби автомобільних доріг області Анатолій Мягкохліб. Він  каже:  розсоли хлоридів руйнують дорожнє покриття,  однак не  суттєво. Воно може прослужити до 10 років. І додає: без хімії не можна

Анатолій Мягкохліб,  заступник начальника Служби автомобільних доріг: Іншого виходу в нас нема, тому що зимова слизькість і нормативні документи і безпека руху вимагають того, щоб ми  займалися тим, що покращували шорсткість дорожного покриття.

Натрієва сіль шкодить навколишньому середовищу,  говорить  член громадської організації  «ЕкоЛтава» Микола Рябика,

Микола Рябика, член ГО «ЕкоЛтава»: Коли навесні води сходять, ця сіль потрапляє в підземні води, водостоками відправляється в водні ресурси і шкодить іхтіофауні та людині, вміст солі підвищується, а ми не звикли до такої солоної води. 

Не лише технічна сіль створює незручності. Пісок забиває міські стоки та люки.

Едуард Рева, начальник управління житлово-комунального господарства Полтавської ОДА: Це тяжолі частини, які осідають, але технологія передбачена, що в зливових колодцях повинна проводитися профілактика.

Доки одні містяни нарікають на  комунальників за зіпсоване взуття, інші -  за нечищені тротуари. Соціальний флеш-моб  «Пачка солі» влаштували полтавці.

Альтернатив технічній солі та піску доки не знайшли, каже Анатолій Мягкохліб із Служби автодоріг.  Ідеальних реагентів немає,  у кожного є свої плюси та мінуси. Наприклад, у Фінляндії дороги посипають мармуровою крихтою. У Німеччині, де клімат тепліший, будь-яких посипань намагаються уникати. У польських  містах, також відмовилися від солі, але іноді посипають нею схили.