Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Костянтин Яхновський
Костянтин Яхновський

13% мешканців Полтавщини користуються послугами ЦНАП

13% мешканців Полтавщини користуються послугами ЦНАП

У кожній об’єднаній територіальній громаді як Полтавщини, так і України,  має бути створений центр надання адміністративних послуг, каже заступник голови правління центру досліджень місцевого самоврядування Ігор Бригілевич. Про це він повідомив у Полтаві під час обласного семінару, де говорили про вдосконалення роботи ЦНАПів. За його словами, нині є прогалини у законодавстві, які заважають центрам працювати на повну потужність. Як результат,  мало людей, які хочуть отримувати там послуги. Що  необхідно зробити виконавчій владі та органам місцевого самоврядування,  аби полтавці стали більше довіряти центрам, знає Костянтин Яхновський.

Петро Вахнін мешкає в Полтаві. До центру надання адміністративних послуг звертається не вперше. Був в ЦНАПі Полтавської міської ради, зараз прийшов за допомогою до ЦНАПу Полтавської райдержадміністрації.

Петро Вахнін, полтавець: Я звернувся в центр тому, що в мене в земельному кадастрі, де в мене дача є село Буланово, допущена помилка. І мені потрібно зробити витяг з земельного кадастру і провести нормативну оцінку землі. Що стосується обслуговування. мені нравиться, що нема черги. Мені приходилося бути в аналогічному центрі Полтави,  то там черги великі.

Анна Назаренко до центру адміністративних послуг звернулася вперше: вклеює нову фотографію в паспорті. Проблем із цим, каже, немає

Анна Назаренко, мешканка села Байрак: Процедура есть, какой - то определённый регламент. Документы забрали.  Сказали,  перезвонят,  когда можна будет забрать.

Нині на Полтавщині працює 43 центри надання адміністративних послуг. З них 25 у райдержадміністраціях і 12 в об’єднаних територіальних громадах.

Центр надання адміністративних послуг в Хорольській райдержадміністрації відкрили у 2013-му році, розповідає начальник відділу з питань організації діяльності ЦНАПу  Хорольської райдержадміністрації  Аліна Тіщенко. Зараз там можна отримати 55 різних послуг. Їх могло бути б більше за умови належного фінансування.

Аліна Тіщенко, начальник відділу з питань організації діяльності ЦНАП Хорольської РДА: Зараз дуже високі вимоги йдуть. Наприклад,  по встановленню обладнання паспорта громадянина України. Дуже великі кошти потрібні на це встановлення. Зараз говорять про ОТГ,  то там кошти є а у нас в районний …. Ну у нас просто невідповідність законодавства України.

Про те, що не всі ЦНАПи працюють на повну потужність, говорить і директор департаменту економічного розвитку Полтавської облдержадміністрації Інна Іщенко. Нині 13 відсотків мешканців Полтавщини користуються послугами центрів.

Інна Іщенко, директор департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій Полтавської ОДА: Створення ЦНАПів є компетенція органів місцевого самоврядування і РДА. Ми постійно сприяємо тому що потрібно налагоджувати роботу так щоб якраз відвідування ЦНАПів і був ключовим етапом довіри людей до влади і ми повинні до цього прямувати.

Основною умовою, аби громадяни користувалися послугами центрів,  є інтегрованість послуг. За словами заступника голови правління центру досліджень місцевого самоврядування Ігоря Бригілевича,  необхідно надавати такі послуги,  які найбільш затребувані серед людей тієї чи іншої місцевості.

Ігор Бригілевич, заступник голови правління ЦДМС: Щодо відвідування ЦНАПів то тут може бути кілька думок, кілька причин більше чи менше осіб відвідує центри надання адмінпослуг. Бо центри є різні є  в обласному центрі, є в РДА і по своїй можливості вони на даний час є різні.

В Україні до кінця року та на початку наступного в об’єднаних територіальних громадах планують відкрити 26 центрів надання адміністративних послуг.