Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ольга Боцула
Ольга Боцула

Білборд з рекламою матраців у Полтаві: сексизм чи гендерна рівність

Білборд з рекламою матраців у Полтаві: сексизм чи гендерна рівність

Ось цей білборд з рекламою матраців розміщений на одному з магазинів у Полтаві. Місцева жителька Наталія його бачить вперше.

"Матрац – не лише для сну. Зайди – розповім чому. Для мене це трішки дивнуватий біл-борд. Аби не було нижнього рядка, то все було б в порядку", - каже полтавка Наталія Шмиголь. 

Пенсіонери Володимир та Лідія Жорняк повз магазин із цим рекламним зображенням проходять щодня.

"Смішно. Ми це вже обговорювали. Дуже смішно. Молодці. Заманка гарна. – І кожен думає по-своєму, сприймає", - говорять полтавці Володимир та Лідія Жорняк. 

Андрій та Олег кажуть: білборд з таким рекламним зображенням сприймають  спокійно.

"Хороша реклама. - Можливо, трішки для дорослих. – З таким підтекстом", - говорять  Андрій Демченко та Олег Бєлов, полтавці

Мережа магазинів матраців такою рекламою знайомить полтавців із своєю продукцією, повідомив керівник відділу маркетингу Національної мережі магазинів Олексій Валовий: «Якщо є особи, які вбачають в цій просвітницькій діяльності  «порушення етичних норм й ознаки сексизму - це питання до Фрейда, а не до нас.Якщо є особи, які вважаютьтрадиційні гендерні відносини в українському суспільстві – «сексизмом», при цьому нетрадиційні «гей-паради» вважають нормою - це їх прав».

Вихід подібних рекламних зображень регулює Закон «Про рекламу». А також Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статі, розповідає юристка Христина Захарова.

"Цей стандарт вважає, що реклама не може бути дискримінаційною за ознаками статі, якщо зображує людей умовно одягнених або оголене людське тіло, якщо це прямо пов’язане з об’єктом реклами, якщо воно викликає прямі асоціації зі споживанням товару і при цьому не порушує  засад законодавства, норм моралі і людської гідності.  Тому відповісти точно й чітко чи є саме ця реклама з ознаками дискримінації і чи порушує норми законодавства, або норми моралі, відповісти складно, тому що сприйняття є суб’єктивним", каже Христина Захарова, юристка .

Така рекламна кампанія може провокувати негативну реакцію в окремих категоріях громадян, говорить доктор психологічних наук Кіра Сєдих.

"Якщо ми говоримо про дітей, або підлітків, то негативний вплив може мати така реклама. Адже в нашому суспільстві останнім часом багато реклами мають сексуальний підтекст, то у нас багато для дітей і підлітків починається підвищена цікавість до цієї сфери", - говорить Кіра Сєдих, доктор психологічних наук