Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»

Жодної судової справи за минулий рік не програв антимонопольний комітет

Жодної судової справи за минулий рік не програв антимонопольний комітет

Розвинути конкуренцію в економіці - головне завдання антимонопольного комітету, яке не проходить без судових засідань. Скільки справ розглядали за минулий рік та чи подешевшає проїзд у громадському транспорті, розказували на прес-конференції голови Полтавського антимонопольного комітету.

Економічна конкуренція потребує не тільки розвитку, а й захисту. Тому антимонопольний комітет працює задля виявлення зловживань монополістів чи органів влади, розповідає голова полтавського комітету Володимир Оніщенко. Бо для отримання якісних і доступних послуг, конкуренція повинна бути на різних товарних ринках.

Володимир Оніщенко, голова Полтавського антимонопольного комітету:  В разі відсутності конкуренції безумовно наступає період зловживання становищем на певних товарних ринках. Монополіст – це ще не завжди значить, що він зловживає своїм становищем. І монопольне становище... апріорі відповідно до закону – це частка більше 35%, але антимонопольний комітет може вивести монополіста з меншої частки, якщо він не зазнає значної конкуренції.

Проте і на антимонопольний комітет теж подають до суду. Голова комітету запевняє, що на сьогодні не має програних справ.

Володимир Оніщенко, голова Полтавського антимонопольного комітету: За минулий рік у нас було 64 судових засідання. Це ті засідання, на яких звертались з позовом і об’єкти господарювання на оскарження наших рішень. І де ми зверталися по стягненню штрафу і пені. У нас 22 рішень на нашу користь за мин. рік де суб’єкти госп. Звертались – ми виграли суди. І 20 рішень по стягненню штрафів і пені. Остальні справи ще знаходяться у судах.

На конференції згадали і про перевізників. Володимир Михайлович розповідає, що комітет надав 35 рекомендацій суб’єктам господарювання приміських та міжміських перевезень. На сьогодні вартість проїзду знизилась до 38-ми копійок за кілометр, але виключно на регульованих тарифах перевізників.

Володимир Оніщенко, голова Полтавського антимонопольного комітету: У нас сьогодні єсть проблема,  щоб ви розуміли: із травня місяця, у нас відповідно до постанови кабінету міністрів тариф на приміських і міжміських перевезеннях не регульований – його ніхто не регулює, перевізник сам встановлює вартість проїзду. Він повинен надати докази того, що він дійсно відповідає оцій вартості.

Найскладніша ситуація з приватними перевізниками, які не мають бухгалтерського обліку, адже купують товари без чеків та накладних. Вартість зниження тарифу у кожному випадку потрібно вираховувати індивідуально.

Володимир Оніщенко, голова Полтавського антимонопольного комітету: У нас єсть маршрути – планово збиткові. Ну єсть населений пункт, де на превеликий жаль людей не так багато, але туди треба їхати. І ми вели мову про те, що да можна їздить по 45 копійок, тому що якщо вести мову, щоб щось знизить – взагалі туди їздити ніхто не буде. До кожного випадку треба підходити окремо і розуміти, що там відбувається.

Рекомендації по зниженню тарифів не закриваються до тих пір, поки не будуть виконані перевізниками. Термін виконання – 10 днів, проте перевізник може звернутися з проханням його продовжити.

автор відеосюжету: Ольга Гриненко

автор аудіосюжету: Наталія Золотар