Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Обласне радіо

Полтавські підприємства експортують продукцію до 110 країн світу

Полтавські підприємства експортують продукцію до 110 країн світу

Полтавські підприємства експортують свою продукцію до понад ста десяти країн світу. Найбільше до держав Європейського Союзу. Докладніше про зовнішньоекономічну діяльність товаровиробників області, дізнавалася Ірина Соляник.

Понад сорок відсотків загального обсягу зовнішньої торгівлі Полтавщини належить європейським державам. До країн СНД підприємства області постачають вдвічі менше. Директор Департаменту економічного розвитку ОДА Інна Іщенко розповідає: загальне скорочення експортної торгівлі Полтавщини на третину відбулося через зменшення поставок до Росії.

ІЩЕНКО: І разом з цим впродовж минулого року відбулася поступова девирсифікація експорту продукції товаровиробників області до європейських ринків, а також на перспективу освоєння африкансько-азіатського ринкового простору.

Досі у скрутній ситуації перебуває Крюківський вагонобудівний завод. У 2011-му тут виготовили 11 тисяч одиниць. Торік – лише 410 вантажних вагонів. Перший заступник голови ОДА Андрій Пісоцький каже: підприємство активно шукає інші ринки збуту.

ПІСОЦЬКИЙ: По поводу Крюківського вагонобудівного заводу, то вони знайшли на сьогоднішній день дуже серйозну програму – це співробітництво з республікою Іран. Вони подали перші документи щодо участі в тендерних торгах. Вони подавали такі ж пропозиції до нашої Укрзалізниці, вони планували поставляти 8 тисяч вагонів на рік і 3 електропоїзда на рік. Але «Укрзалізниця» не має до сих пір фінансового плану.

Товариство «АвтоКрАЗ» переорієнтувало зовнішньоекономічну діяльність і вивозить продукцію до Казахстану, Туркменістану, Єгипту, Таїланду, Лаосу тощо. Так само роблять і товаровиробники харчової галузі, додає Інна Іщенко.

ІЩЕНКО: Найбільшими покупцями товарів з Полтавщини на європейському ринку є Австрія, Словаччина, Німеччина, Чехія, Угорщина. Найбільшими партнерами області на азіатському ринку, звичайно, це є Китай та Туреччина. А що стосується країн Африки, то це, звичайно, Єгипет.

Для «Полтавського заводу медичного скла» основний ринок збуту – країни СНД. Заступник голови правління з комерційних питань Валентина Мартинова каже: підприємство має і потужності, і бажання постачати товари на інші ринки. Проте у європейських країнах вдосталь власних виробників цієї продукції, продовжує Валентина Мартинова.

МАРТИНОВА: Якщо ми виробляємо приблизно 130 мільйонів ампул, то наш основний споживач хімфарм завод Білорусії. Щомісяця до 70 мільйонів штук ампул ми відвантажуємо на Білорусь. Другий наш крупний такий споживач – це в Казахстані хімфармзавод у місті Шимкенті.  Єсть у нас зовсім незначні поставки в Росію. Ми теж орієнтуємося на Європу, но на превеликий жаль у кожній державі європейській є аналогічний нам завод. Немає таких заводів у Андорі, Сербії, Чорногорії.

За словам Інни Іщенко, поліпшення експортної діяльності ускладнює відсутність державної підтримки з фінансування і страхування таких операцій. Також у підприємств немає власних валютних коштів, щоб закупляти сировину та іноземне обладнання. До слова, зовнішньоторговельний оборот товарів та послуг підприємств Полтавщини торік становить майже три мільярди доларів.