Філія НТКУ «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ірина Соляник
Ірина Соляник

Концепцію нової школи обговорювали освітяни Полтавщини

Концепцію нової школи обговорювали освітяни Полтавщини

За два роки в Україні має з’явитися нова школа, де вчитель отримає свободу творчості та розвиватиметься, постійно опановуючи нові уміння. А діти з сільської місцевості та міста матимуть рівний доступ до якісної освіти. Принципи нової української школи педагоги Полтавщини обговорювали на обласній серпневій конференції освітян. Далі про це – у сюжеті нашої знімальної групи.

Концепція нової української школи покликана побороти негативні тенденції, коли дітям нецікаво навчатися. Крім того,  вони не можуть застосовувати теоретичні знання на практиці, а вчителі не удосконалюють своїх професійних навичок. За концепцією нова школа має виховати в учня три основні якості. 

Олена Харченко, директор департаменту освіти і науки ОДА: Перш за все освіта буде націлена на те, щоби виховати випускника, який буде справжнім патріотом України, який буде особистістю, яка буде критично мислити. Ну, і звичайно, це буде інноватор.

Теорія має бути якомога більше наближена до практики, у закладах освіти активно застосовувати інформаційно-комунікаційні технології.

Освітній процес у новій школі ґрунтується на партнерстві учнів, батьків та учителів. 

Олена Харченко, директор департаменту освіти і науки ОДА: Це повинні бути доброзичливі відносини. На умовах взаємоповаги, взаєморозуміння і взаємопідтримки
 

Учитель отримає більше творчої свободи. Але має не відставати від своїх учнів в опануванні нових інформаційно-комунікаційних технологій. 

Віталій Зелюк, ректор обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського: Ми перебуваємо у пошуку не іменитих, наголошую (хоч і це важливо), а інноваційних учителів, бо саме вони найбільш спроможні забезпечити компетентнісний підхід на кожному уроці

Нова українська школа заснована на десяти компетентностях, серед яких спілкування державною мовою, підприємливість, уміння навчатися впродовж життя. Віталій Зелюк додає: успішне впровадження концепції залежить саме від учителів.

Віталій Зелюк, ректор обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського: Остаточно і безповоротно має залишитися у минулому розуміння вчителя чи уявлення вчителя про самого себе, як про ексклюзивного носія знань.

Розуміння цього має прийти ще до майбутніх вчителів у вишах. Багато студентів здобувають професійну освіту, не усвідомлюючи себе педагогом, каже доцент Полтавського національного педагогічного університету імені Короленка Юрій Кращенко.

Юрій Кращенко, доцент ПНПУ імені В.Г. Короленка:Нам щорік стає важче й важче працювати, привчати їх до читання, думання, мислення. А як ми можемо підготувати кваліфікованого і думаючого учня без такого ж учителя

Директор Новооріхівської ЗОШ Лубенського району Оксана Магура розповідає: педколектив їхнього закладу готові удосконалюватися.

Оксана Магура, директор Новооріхівської ЗОШ Лубенського району: Для вчителя, це залежить, я так вважаю, від особистості. Є люди творчі, креативні, інноваційні, як сьогодні говорили. Це люди, які здатні сприймати нове, здатні навчати новому інших. Ну залежить від особистості, я ще раз говорю. Можливо, декому буде й важко

Нова українська школа повинна з’явитися з 2018-го року. Освітні стандарти концепції ґрунтуються на європейському досвіді. Ірина Соляник. Сергій Коломієць. ПТН