Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»

В кол-центрі «АТОЛ» психологічну допомогу надають учасники бойових дій

В кол-центрі «АТОЛ» психологічну допомогу надають учасники бойових дій

У Полтаві працює лінія безкоштовної емоційної допомоги учасникам АТО. Якщо людина повернулась з війни у пригніченому стані і не справляється з депресією, то вона може зателефонувати волонтерам  «АТОЛ».  Серед них не лише досвідчені психологи, а і безпосередні учасники бойових дій у минулому. Подробиці про роботу лінії дізнавались наші колеги.

 Кол-центр емоційної допомоги «АТОЛ» створений, в першу чергу, для учасників бойових дій. Але дзвонять також інші люди, які потребують психологічної підтримки. Про це розповіла координатор проекту Ольга Олексієнко, і додала: дзвінки анонімні та безкоштовні.

Ольга Олексієнко, координатор проекту «Лінія АТОЛ»: Мы не видим номер телефона, который нам звонит. Человек захотел сказать, как его зовут, откуда он – он сказал. Я не имею права допытывать.  У нас есть и постоянные клиенты. Человек на протяжении 2-3 месяцев может звонить, и он может звонить и 10, и 15, и 20 раз.

Ольга повідомила: щодня на їхню лінію звертається 2-3 особи. Дзвінки надходять не тільки з Полтавської області, а і з усієї України. Останнім часом  телефонують також з непідконтрольних територій.

Ольга Олексієнко, координатор проекту «Лінія АТОЛ»:  Звонят бойцы, да, звонят, так как они говорять: «Меня накрыло», и накрывает не по-детски! Вот тогда он звонит. Да, есть такие звонки, когда взрослые мужчины плачут взахлёб! Есть и такое. Но в основном звонят женщины. Почему? Потому что это неприятности дома, это семейные вещи. 

Чоловік Наталії загинув на війні понад 2 роки тому. Вона говорить: в таких випадках іноді краще поділитися горем із незнайомою людиною, адже близькі сприймають це також гостро. Після дзвінків на лінію «АТОЛ» психологічний стан її, каже, поліпшився.

Наталія Біліченко, дружина загиблого військовослужбовця: Просто цей біль уже настільки розривав тебе із середини, і ти не знав, як дати цьому раду, як навчитися жити, як справлятися.. Не завжди хочеться нагружати цим рідних, близьких, друзів…  Дівчата дійсно допомогли, вони якось розговорили, вивели на контакт. І поради такі слушні дали, які дійсно пригодилися.

За словами Наталії, таке спілкування не вирішує ВСІ проблеми у житті. Але після нього людина збирається з думками, і знає, як їй поводитися далі.  

Наталія Біліченко, дружина загиблого військовослужбовця: Я зрозуміла, що мені потрібно було ще звернутися за допомогою більш, можливо, професійною…  Дівчата мене на це як би підштовхнули! 

Колишнім бійцям практикуючий психолог радить вирішувати  психологічі проблеми комплексно. 

Ольга Шевченко, психолог-практик: Телефон доверия – это первичная помощь. Для того, чтобы идти дальше, нужно обращаться дальше. Всё-таки здесь нужна комплексная поддержка данному человеку. Нужно направлять к психиатрам, к психотерапевтам, и к психологам.

Лікар-психолог додала: «плюс» емоційної підтримки телефоном полягає в тому, що додзвонювач  перебуває в звичному для себе середовищі, а тому почуває себе безпечніше.

Ольга Шевченко, психолог-практик: Возможно, из-за того, что произошли такие-то действия в его жизни, у него сформировалась, например, социофобия, этому человеку сложно выйти из дому. Понятно, что изначально ему проще общаться по телефону.Кол-центр психологічної допомоги «АТОЛ» працює в Полтаві з вересня 2015-го року. 

Протягом цього часу на лінію зателефонували більше тисячі осіб. Нагадаю: звернутись на лінію можна кожного дня з 17-ої по 23-тю годину за телефоном 0 800 20 30 20. Анна Комар, Богдан Казирід, Полтавські телевізійні новини.