Філія ПАТ «НСТУ» «Полтавська регіональна дирекція «ЛТАВА»
Автор сюжету:
Ірина Соляник
Ірина Соляник

Електронні квитки у Полтаві можуть з’явитися до кінця року

Електронні квитки у Полтаві можуть з’явитися до кінця року

Електронні квитки замість паперових! У полтавському міському пасажирському транспорті запроваджують автоматизовану систему оплати проїзду. Встановити перші турнікети та зчитувальні пристрої у маршрутках і тролейбусах Полтави планують до кінця року.

Ірина Соляник, журналіст: Народні депутати пропонують українцям більше не турбуватися про те, чи мають вони дрібні гроші, щоб оплатити проїзд. У міському транспорті запроваджують безготівковий розрахунок.

Відповідний закон, прийнятий Верховною Радою, набирає чинності через три місяці. У громадському транспорті не буде кондукторів, які видають квитки, також пасажирам не доведеться платити водію. Натомість працюватиме автоматизована система і контролер. Автобуси, тролейбуси і маршрутки обладнають турнікетами та валідаторами, тобто, зчитувальними пристроями. Пасажири розраховуватимуться за проїзд пластиковими картками, які поповнюватимуть у терміналах самообслуговування. Водій Костянтин не проти того, що більше не доведеться одночасно керувати маршруткою і давати здачу пасажирам.

Костянтин, водій маршрутки: Я так думаю, що це позитив буде. Водій не буде отвлікаться, більше слідкуватиме за дорогою. І самому водієві буде проще. Менше будеш уставать.

Олександра турбує інше: за рахунок яких коштів переобладнуватимуть транспорт.

Олександр, водій маршрутки: Це нада ж якийсь прибор, апарат, щоб цей квиток. А хто мені його поставить? Це нада нову машину. Це буде бардак. Лутше б вони атовцям, льготнікам давали по 200-300 грн. у місяць і було б намного більше пользи.

Повноваження упроваджувати цю систему надали органам місцевого самоврядування. Вони ж і мають вирішити, за чий кошт відбудуться зміни. У Полтавській міській раді поки що розробляють механізм і не готові назвати точну суму.

Олексій Чепурко, заступник Полтавського міського голови з питань ЖКГ: Я, наприклад, прихильник того, щоб усі витрати ніс приватний бізнес. І поменше брати з бюджету. Але з іншого боку ми повинні з вами розуміти, що всі ті витрати, які приватний бізнес понесе, він буде намагатися перекласти на плечі пасажирів. І тут нам треба знайти компромісний варіант.

Упровадження електронних квитків у міському пасажирському транспорті дасть можливість підрахувати реальний пасажиропотік та дохід перевізників. А від цих цифр залежить тариф на проїзд. Також ця система допоможе удосконалити маршрути та графік роботи громадського транспорту. Полтавці по-різному сприймають майбутні зміни.

Голос:  Більшість населення сучасного користуються кредитними картками. І це, гадаю, було б простіше. Але я не знаю, як це будуть контролювати кондуктори.

Голос: Для того, щоб ввійти по цій карточці треба ж турнікет поставити в автобусі чи тролейбусі. Шоб двері закривалися, відкривалися. Це дуже-дуже непросто. Сказали «А», а далі? Механізм?

Голос: Було б дуже гарно, якби був оцей автоматік. Водій отвлікається. У нас кондуктора немає на маршрутці. І по таких дорогах з поворотами йому буває дуже незручно здачу ту давати.

Голос: Я думаю, що від цього не буде краще. Тому шо ціни будуть все одно піднімать, тарифи.

Голос: То купив не переживаєш, можеш їхати, можеш не їхати. Чи ждать пачку по рублю, а єслі немає у мене 2 рубля чи 4. А вони принципіальні, особенно в тролейбусі.

Голос:Ми їздимо дуже рідко, а за нас щитають і держава дає гроші за те, що ми їздимо. Це неправильно.

Пластикові картки отримають і пільгові категорії. Таких у Полтаві майже дев’яносто тисяч. Олексій Чепурко вважає: до закону ще потрібні зміни щодо безкоштовного проїзду. Із цьогорічного міського бюджету, приміром, майже сорок мільйонів заплатять «Полтаваелектротрансу» - як відшкодування.

Олексій Чепурко, заступник Полтавського міського голови з питань ЖКГ: Ми дуже сподіваємося, що при введенні електронного квитка, при введенні монетизації наших пільгових історій, ми зменшимо цю суму. І зменшимо навантаження на міський бюджет.

Нагадаємо, про готовність упроваджувати електронні квитки заявили майже в двох десятках міст України.